Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

05.04.2019

Pod heslem „Go Electric“ představuje Ford v Amsterdamu rozsáhlou řadu nových elektrifikovaných modelů

Nová řada technicky pokročilých elektrifikovaných vozů Ford znamená významný milník pro samotného výrobce i pro jeho zákazníky. Ford dnes představil tyto novinky v Amsterdamu pod heslem „Go Electric“.

Nová řada modelů sdružených pod značkou Ford Hybrid zahrnuje mild-hybridy, full-hybridy i plug-in hybridy. Do segmentu elektrifikovaných automobilů s nimi přicházejí klíčové hodnoty Fordu – důvěryhodnost, cenová dostupnost a řidičsky atraktivní jízdní projev.

Ford odhalil na „Go Electric“ Kugu Plug-In Hybrid jako jednu z variant zcela nového SUV, které bude jako první model značky Ford nabízeno s mild-hybridním, full-hybridním i plug-in hybridním pohonem.

Světovou premiéru dnes absolvovaly také nové sedmimístné SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid a osmimístný velkoprostorový vůz Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Obě novinky nabízejí možnost provozu na elektřinu s nulovými emisemi v místě provozu při zachování svobody poskytované tradičním spalovacím motorem.

Ford dále představil nové modely Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid s vyspělou mild-hybridní technikou, která jim uděluje ještě lepší dynamiku a zároveň menší spotřebu.

Společnost rovněž oznámila, že v roce 2022 zařadí do nabídky zcela nový Transit s elektrickým pohonem, který přinese městům čistší ovzduší a provozovatelům menší provozní náklady.

Elektrifikovaná budoucnost

Ford se plánuje stát lídrem v oblasti elektrifikace. Zákazníkům chce nabízet široké spektrum elektrifikovaných modelů, zajistit jim přístup k nabíjení a podporovat je prostřednictvím rozšířené konektivity a mobilních služeb.

Již dříve v letošním roce Ford oznámil, že všechny nově uváděné modely od nového Focusu dál budou k dostání také v elektrifikované variantě. Týká se to úplných novinek i nových verzí existujících modelů. V závislosti na konkrétním modelu může jít o mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid či elektromobil, popřípadě o kombinaci těchto možností. Zvolená technická řešení odrážejí rozmanitost provozních scénářů a mají ambici překonat očekávání zákazníků, pokud jde o dynamiku a jízdní projev.

Nová Kuga Plug-In Hybrid i Explorer Plug-In Hybrid kombinují spalovací motor s elektromotorem a baterií, již lze dobíjet z rozvodné sítě. Díky tomu mohou jezdit čistě na elektřinu, tedy s nulovými výfukovými emisemi.

Transit Custom Plug-In Hybrid a Tourneo Custom Plug-In Hybrid využívají sériové uspořádání hybridní soustavy. Úsporný zážehový motor zde slouží výhradně k dobíjení baterie, není mechanicky propojen s koly.

Samonabíjecí full-hybridní agregát Mondea Hybrid rovněž umožňuje jízdu čistě na elektrický pohon, zejména ve městě a při popojíždění s častým zastavováním. S touto koncepcí hnacího ústrojí nemusí zákazníci řešit nedostatečný dojezd ani se zabývat dobíjením z vnějšího zdroje.

Kuga se širokou nabídkou hybridních variant

Nová Kuga bude jako první osobní vůz značky Ford k dostání mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) a Kuga Hybrid (full-hybrid).

Kuga Plug-In Hybrid nabízí hospodárnost a kultivovanost elektrického pohonu v kombinaci s dojezdem a svobodou tradičního spalovacího motoru. Zážehový čtyřválec 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW (225 k). Kuga Plug-In Hybrid nabídne dojezd na elektřinu více než 50 km. Předpokládané hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 začínají na 1,2 l/100 km, respektive 29 g/km.*

Nová Kuga bude nabízena v jasně odlišených variantách Titanium, ST-Line a Vignale. Nový adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, se čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu výrazně usnadní popojíždění v hustém provozu i cestování po dálnici. Aktivní parkovací asistent 2 zvládne plně samočinné zaparkování, řidiči stačí pouze držet tlačítko.

Luxusní a prostorný Explorer Plug-In Hybrid

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid se bude nabízet ve dvou variantách: jako sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a luxusní Explorer Platinum. Obě jsou poháněny plug-in hybridním hnacím ústrojím, sestávajícím ze zážehového šestiválce 3.0 EcoBoost, elektromotoru a generátoru. Hnací soustava dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) a točivého momentu 840 Nm. Umožňuje i provoz na čistě elektrický pohon.

V mimořádně prostorném, luxusním, komfortně zařízeném interiéru naleznou řidiči moderní prvky, jaké přináší na výšku orientovaná dotyková obrazovka s úhlopříčkou 10,1 palce nebo digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palce. Rodiny ocení flexibilní řešení sedadel včetně funkce snadného nastupování na třetí řadu, k němuž postačí jedna ruka.

Nový Explorer je sériově vybaven inteligentním pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka.

Tourneo Plug-In Hybrid přispěje k čistšímu ovzduší ve městech

Prostorný osmimístný Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid přináší možnost bezemisního provozu bez obav z nedostatečného dojezdu. První vozy budou dodány zákazníkům koncem roku 2019.

Přední kola Tournea Custom Plug-In Hybrid roztáčí výhradně elektromotor/generátor, napájený 14kWh lithium-ion baterií. Oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost zde slouží k prodloužení dojezdu. Vyspělá plug-in hybridní hnací soustava umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 50 kilometrů. Při využití zážehového motoru 1.0 EcoBoost lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km.

Stejně jako Tourneo Custom se vznětovým motorem nabízí i Plug-In Hybrid ojedinělou možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě do „konferenčního“ formátu.

Transit bude elektrický

Nový elektrický Transit se začne velkosériově vyrábět v roce 2021. Jeho účelem je uspokojit poptávku po všestranném užitkovém automobilu s nulovými emisemi. Bude k dispozici v několika variantách karoserie s konkurenceschopným užitečným zatížením. Elektrické hnací ústrojí je navrhováno v takové podobě, aby umožňovalo provoz za každého počasí, zachovalo si základní vlastnosti po celou dobu životnosti vozu a aby dojezd odpovídal praktickým potřebám městských rozvážkových firem.

Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid: Nižší emise, vyšší výkon

Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid budou využívat vyspělou mild-hybridní konstrukci navrženou takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford.

Namísto běžného alternátoru je zde použit řemenem poháněný integrovaný startér-generátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní soustava nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

  • Nahrazení točivého momentu motoru, kdy se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 50 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. V případě Fiesty EcoBoost hybrid je cílová hodnota emisí CO2 112 g/km a spotřeby paliva 4,9 l/100 km. U Focusu tento cíl představuje 106 g/km, respektive 4,7 l/100 km.
  • Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru.

Výsledkem elektrické asistence je důraznější a pohotovější akcelerace, zejména z nízkých otáček. Startér-generátor v tomto režimu vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo osadit spalovací motor větším turbodmychadlem.


Zjistit více o vozu Mondeo hybridNechte si zavolat nebo poslat email


* Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny později

Zdroj: Ford



Novinky